جواب شبهات

پاسخ به شبهات به شکلی ساده، روشن و دقیق.

جواب شبهات

پاسخ به شبهات به شکلی ساده، روشن و دقیق.

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

دومینو

اشکال: شما میگین محاله اینهمه نظم و زیبایی که تو دنیا هست همینجوری به وجود اومده باشه و حتماً یکی بوده که اینها رو به وجود آورده و اون اسمش خداست. وقتی اینهمه نظم و زیبایی نیاز به کسی داره که به وجودشون آورده باشه پس خود خدا هم که اینها رو خلق کرده و منظم تر و پیچیده تر و پیشرفته تر از مخلوقاتشه، نیاز به کسی داشته که به وجودش آورده باشه.


جواب: وقتی میگین خدا نیاز به کسی داشته که به وجودش آورده باشه باید بگین اونی که خدا رو به وجود آورده هم نیاز به کسی داشته که به وجودش آورده باشه و همینطور باید تا آخر ادامه بدین.

اینکه شما میگین خدا نیاز به خالق داشته و خالق خدا هم نیاز به کسی داشته که به وجودش آورده باشه و همینطور تا آخر ادامه میدین مثل این میمونه که بگین تو بازی دومینو همه ی قطعات میفتن بدون اینکه قطعه ی اولی وجود داشته باشه که به اون ها ضربه بزنه.

نظمی که تو این دنیا وجود داره مثل اون قطعات دومینویی هستن که افتادن و خداوند متعال هم بدون تشبیه مثل قطعه ی اول دومینوئه. پس همونطور که برای افتادن قطعات دومینو، باید یه قطعه ی اول باشه که بقیه رو بندازه، برای به وجود اومدن اینهمه نظم هم باید یه ناظم اولی وجود داشته باشه که باعث به وجود اومدن اینهمه نظم شده باشه.

ما به اون قطعه ی اول و ناظم اولی میگیم " الله تعالی" ، شما میتونی بگی " عزیزم" ، " خدای من" ، " ربی" و ....

نکته ی بسیار مهم: عقل انسان محدود است و قدرت درک ذات خداوند متعال را به صورت کامل ندارد. به همین خاطر پیشنهاد میشه که خیلی در ذات خداوند متعال تفکر نکنید که نتیجه ای جز جنون یا کفر نخواهد داشت. صرفاً به حدی اکتفا کنید که وجود خدا با ادله ی عقلی آسون و به دور از پیچیدگی براتون ثابت بشه زیرا تفکر بیش از حد در ذات خداوند متعال، بدون تشبیه مثل پریدن در اقیانوسی عظیم، بی کرانه و عمیق است که نتیجه ای جز غرق شدن ندارد.


#اسلام

#شبهه

#اثبات_خدا وند متعال

#برهان_نظم

#اشکال_برهان_نظم

#اشکال_برهان نظم

#پاسخ_شبهات

#جواب_شبهات

#شبهه_دون

#جواب_شبهه

#پاسخ_شبهه

#من_زئوس_هستم

#کلیپ_جدید_من_زئوس_هستم

#کلیپ_241_من_زئوس_هستم

  • عمار مازندرانی