جواب شبهات

پاسخ به شبهات به شکلی ساده، روشن و دقیق.

جواب شبهات

پاسخ به شبهات به شکلی ساده، روشن و دقیق.

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

اشکال: اینا همشون سر و ته یه کرباسن. واسه همین رأی نمیدم.


جواب: همه ی ما آدما یه خواسته هایی داریم. بین این کاندیداها یکیشون از بقیه به خواسته هامون نزدیک تره. اگه تو انتخابات شرکت نکنیم احتمال انتخاب کاندیدایی که با خواسته هامون فاصله داره افزایش پیدا میکنه و در نتیجه از خواسته هامون دور میشیم. نمیگم اگه رأی بدیم حتماً کاندیدای مورد نظر ما رأی میاره یا اگه رأی بیاره تمام خواسته هامون رو اجرا میکنه. نه. میگم که اگه رأی بدیم احتمال رسیدن به بخشی از خواسته هامون افزایش پیدا میکنه. پس عقل حکم میکنه که برای رسیدن به بخشی از خواسته هامون هم که شده تلاش کنیم و امروز تلاش کردن یعنی رأی دادن به کاندیدایی که به خواسته هامون نزدیک تره.


#انتخابات

#انتخابات_96

#رأی گیری

#رأی_گیری

#من_رأی_میدم

#رأی-میدم

#رئیس جمهور

#رئیس_جمهور

  • عمار مازندرانی

آهنگ در مکان عمومی

اشکال: من دوست دارم صدای ضبط ماشینمو زیاد کنم و اون آهنگی رو که شما میگین حرامه با صدای بلند گوش بدم، شما میتونین گوشتونو بگیرین.


جواب یک: این حرف مثل اینه که گفته بشه من به سمت شما سنگ پرتاب میکنم، شما میتونین جاخالی بدین.

جواب دو: حتی اگه مسلمان نباشیم و حتی اگه به خداوند متعال هم اعتقاد نداشته باشیم باید به حقوق شهروندی دیگران احترام بذاریم. اگه توی مترو بدون هندزفری آهنگ گوش بدیم، حق شهروندی دیگران رو زیر پا گذاشتیم چون شاید یکی بخواد استراحت کنه. اگه توی خیابون صدای ضبط ماشینمونو زیاد کنیم، حق شهروندی دیگران رو زیر پا گذاشتیم چون شاید یکی نخواد به اون آهنگی که ما گوش میدیم گوش بده. اگه توی جنگل درهای ماشینمونو باز کنیم و صدای ضبطو زیاد کنیم، حق شهروندی دیگران رو زیر پا گذاشتیم چون شاید یکی بخواد از آرامش طبیعت استفاده کنه.

  • عمار مازندرانی

شراب
اشکال: خداوند متعال توی این دنیا شراب رو حرام کرده ولی توی اون دنیا نه تنها حرام نیست بلکه یکی از پاداش های بهشتی ها شرابه، خب اگه شراب خوبه بذارین توی همین دنیا خوش باشیم دیگه.


جواب: شراب این دنیا با شراب بهشتی متفاوت است. یکی از تفاوت ها این است که شراب این دنیا، قدرت عقل را کاهش میدهد اما شراب بهشتی اینگونه نیست.

  • عمار مازندرانی

اشکال: چرا اسلام با بعضی از آهنگ ها مخالفه؟ چرا نمیذارین حال کنیم؟


جواب: بعضی از چیزا حال میدن اما ضرر دارن. مثلاً غذای چرب با نوشابه حال میده اما ضرر داره. یا مثلاً قلیون حال میده اما ضرر داره. بعضی از آهنگ ها هم همینطورن. حال میدن اما ضرر دارن. یکی از مضرات اینجور آهنگ ها اینه که آدمو احساساتی میکنن. احساساتی شدن یعنی غلبه ی احساسات بر عقل. وقتی احساسات بر عقل غلبه کنه این احتمال به وجود میاد که یه تصمیم احساسی و غیرعاقلانه گرفته بشه یا یه کار احساسی و غیرعاقلانه انجام بشه. نمیگم همه ی کسایی که اینجور آهنگ ها رو گوش میدن تصمیم های احساسی میگیرن یا کارهای احساسی میکنن اما خودشون رو در معرض اینجور تصمیم گیری ها و کارها قرار میدن. وقتی در معرض چیزی قرار بگیریم، هر لحظه ممکنه اون چیز برامون اتفاق بیفته. کسی که لبه ی استخری که لیزه میدوه هر لحظه ممکنه بیفته توی استخر.

مثال: یه جوون ماشین باباشو میگیره و صدای ضبطش رو تا ته زیاد میکنه و شروع میکنه به لایی کشیدن. بعد از چند دقیقه تصادف میکنه و جونش رو از دست میده. این جوون میخواست حال کنه اما جونش رو از دست داد و خانوادش رو برای یه عمر داغدار کرد و دیگه نمیشه کاریش کرد.


نکته: این یکی از مضرات اینجور آهنگاست. مضرات دیگه ای هم دارن.


#اسلام

#شبهه

#شبهه_دون

#آهنگ_حرام

#ضرر_آهنگ

#علت_حرمت_آهنگ


  • عمار مازندرانی


اشکال: مگه ما چه گناهی کردیم که باید با فوت عزیزانمون اینقدر زجر بکشیم؟


جواب: به این مثال دقت کنید:

دو نفر داشتن توی یه جاده پیاده میرفتن. بعد از مدتی این دو نفر با هم شروع به صحبت کردن و فهمیدن که مقصدشون یکیه. هر دوتاشون قرار بود برن به یه شهر دور و پادشاه اون شهر رو ملاقات کنن. این دو نفر در طول مسیر همیشه با هم بودن و بعد از مدتی با هم صمیمی شدن. با هم غذا میخوردن. با هم راه میرفتن. سختی های راه رو با هم میچشیدن. شب هایی بود که بارون میومد و این دو تا رفیق یه گوشه کز میکردن تا بارون بند بیاد. خوشی های راه رو هم با هم میچشیدن. روزهای بهاری ای بود که بوی عطر بهار نارنج مستشون می کرد و این دو تا رفیق، سرمست و شاد و لی لی کنان مسیرشون را ادامه میدادن. یه روزی یه اسب سوار از طرف پادشاه اومد و به یکی از این دو تا رفیق گفت که پادشاه میخواد همین الان تو رو ببینه و اون رو سوار اسبش کرد و برد.

این مثال حکایت ما آدماس. اما ما این حکایت رو فراموش میکنیم و به همین خاطر وقتی یکی از عزیزانمون رو از دست میدیم خیلی زجر میکشیم. ما فکر میکنیم اون رو برای همیشه از دست دادیم در حالیکه ما هم چند روز دیگه قراره برسیم به اون شهر و با رفیقمون برای همیشه پیش اون پادشاه بمونیم. بدون هیچ دردی. بدون هیچ غصه ای. فقط کافیه ایمان داشته باشیم که دوستمون رو برای همیشه از دست ندادیم و ما هم یه روزی میریم پیشش.


#اسلام

#شبهه

#شبهه_دون

#زجر

#ضجه

#ناله

#گریه

#آرامش

#مرگ_عزیز

#مرگ

#آخرت

#بهشت

  • عمار مازندرانی

اشکال: امکان ندارد شخصی هزار سال عمر کند.


جواب یک: در گذشته انسان هایی بودند که عمرهای طولانی داشتند. به طور مثال حضرت نوح ( علی نبینا و آله و علیه السلام) عمر طولانی داشتند. عمر طولانی این افراد نشان می دهد که انسان این قابلیت را دارد که عمر طولانی داشته باشد.

جواب دو: متخصصان این حوزه می گویند که از لحاظ علمی داشتن عمر طولانی ممکن است.


#اسلام

#شبهه

#شبهه_دون

#امام_زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)

#سن_امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)

#طول_عمر_امام_زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)

  • عمار مازندرانی

اشکال: ازدواج موقت همون فحشاء و هوس بازیه، فقط اسمش عوض شده.


جواب: ازدواج موقت دارای شرایطی است که با وجود این شرایط دیگه نمیشه بهش گفت فحشاء. یک: در ازدواج موقت زن باید فقط با همان مرد در ارتباط باشد. دو: بعد از پایان مدت ازدواج موقت، زن باید مدت مشخصی را صبر نماید تا بتواند با شخص دیگری ازدواج نماید. سه: اگر فرزندی از این ازدواج به وجود بیاید همانند فرزند ازدواج دائم مورد حمایت است.


#اسلام

#شبه

#شبهه_دون

#ازدواج_موقت

#صیغه

  • عمار مازندرانی

سؤال: چرا در اسلام ازدواج موقت جائز است؟


جواب: اسلام در ازدواج دائم وظایف سنگینی بر دوش مرد قرار داده است که عده ای از عهده ی آن بر نمی آیند. عده ای از مردان نیز به مأموریت های طولانی می روند و به همسر دائم خود دسترسی ندارند. سه راه برای این افراد وجود دارد. یک: غریزه ی جنسی خود را سرکوب کنند. این راه، راه درستی نیست زیرا غریزه ی جنسی جزئی از آفرینش انسان است و سرکوب آن صدمه ی روحی در پی خواهد داشت. دو: در ارضای غریزه ی جنسی مثل غرب کاملاً آزاد باشند. این راه نیز راه درستی نیست زیرا تبعات بدی مثل فروپاشی بنیان خانواده را در پی خواهد داشت. سه: ازدواج موقت. این راه، راه درست است.


#اسلام

#شبهه

#شبهه_دون

#ازدواج_موقت

#صیغه

  • عمار مازندرانی

اشکال: در اسلام ارث پسر دو برابر دختر است و این ظلم است.


جواب: در اسلام تمام وظایف اقتصادی بر دوش مردان است و آن ها موظف به تأمین نیازهای بانوان هستند اما بانوان هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارند حتی اگر ثروتمندترین بانوی دنیا باشند. پس طبیعی است که همانطور که مسئولیتی بر دوش مردان قرار داده شده از آن ها حمایت نیز شود.


#اسلام

#شبهه

#شبهه_دون

#ارث

#ارث_دختر

#ارث_زن

#ارث_مرد

#ارث_در_اسلام

  • عمار مازندرانی
اشکال: در آیه ی 34 سوره مبارکه ی نساء گفته شده زنان را بزنید.

جواب: اولاً زدنی که در این آیه ی شریفه آمده است با آن زدنی که در ذهن ما وجود دارد متفاوت است. این زدن با یک وسیله ی سبک مثل مسواک و با ملایمت است به گونه ای که هیچ آسیبی وارد نشود. هدف از این زدن به فکر فرو رفتن زن است نه وارد کردن صدمه ی جسمانی به او. ثانیاً این زدن در مرحله ی آخر و بعد از پیمودن چند مرحله است. ثالثاً این زدن در مورد خاصی است نه در همه ی موارد.

#اسلام
#شبهه
#شبهه_دون
#کتک
#کتک_زدن_زن
  • عمار مازندرانی